ACT Professional Boeken

Verzending gebeurt bij ons op maandag en donderdag, als het goed is heb je het boek dus altijd binnen 3 tot 4 dagen in huis.

Combinatie korting:

  • Bestel je ‘Uit liefde voor jezelf’ samen met ‘How 2 ACT’, dan krijg je 5 euro korting op ‘How 2 ACT’.
  • Bestel je ‘Time to ACT’ en ‘How 2 ACT’ samen, dan krijg je 10 euro korting op ‘How 2 ACT’.
  • En bestel je alledrie de boeken, dan krijg je maar liefst 25 euro korting op ‘How 2 ACT’.

Pre-order!

Bestel het nieuwe boek, Lichter leven, over een zachtere relatie met jezelf, en een lichtere relatie met eten.

Beschikbaar rond 11 augustus 2020, maar nu al te reserveren! Op = op

Iedere dag zien we in alles om ons heen de weergave van ‘perfectie’, het zogenaamde schoonheidsideaal. Het geeft het beeld dat slank goed is en putjes of vetrollen slecht zijn. We krijgen dagelijks nieuwe rages voorgeschoteld die ervoor kunnen zorgen dat we het perfecte plaatje wél bereiken. Al die prikkels van buitenaf kunnen ertoe bijdragen dat we onszelf compleet verliezen.

Iedereen die ooit (langdurig) heeft geworsteld met zijn gewicht, weet hoe ingewikkeld dit onderwerp is. Met roken of alcohol kun je helemaal stoppen, maar eten moet je iedere dag blijven doen. De relatie met eten is voor veel mensen een levenslange haat-liefdeverhouding. Een dagelijkse strijd die van invloed is op het plezier in je leven.

Hoogste tijd dus om die strijdbijl te begraven en te gaan voor een andere strategie. Eentje die duurzaam is en waarvan je naar alle waarschijnlijkheid ook nog een stuk gelukkiger wordt. Het alternatief voor strijden, vluchten en vermijden is acceptatie, zelfcompassie, en het maken van bewuste, waardengerichte keuzes. Vaardigheden die iedereen kan leren.

Liselotte Delwel is gedragstherapeut, super­ visor en opleider. Ze begeleidt mensen op basis van Acceptance and Commitment Therapy (ACT). Haar aanpak is nuchter, licht en vrolijk, waarbij de persoonlijke waarden van mensen centraal staan. Met als doel: het accepteren en omhelzen van wie je werkelijk bent, terwijl je op weg gaat om je doelen en dromen te verwezenlijken.

Er zijn grote ontwikkelingen aan de gang binnen de hulpverlenerswereld. Nieuwe technieken als mindfulness krijgen steeds meer ruimte binnen de praktijk van de psycholoog, trainer en coach. De ‘Acceptance and Commitment Therapy’ (ACT) vloeit voort uit het mindfulness gedachtegoed en brengt het beste uit verschillende werelden samen. ACT bewijst dat wetenschap en spiritualiteit elkaar niet hoeven te bijten. Sterker nog: ze vullen elkaar perfect aan!

Time te Act! is bedoeld voor iedereen die op een professionele, ervaringsgerichte en praktische manier met ACT aan de slag wil gaan. Het eerste gedeelte van Time to ACT! begint direct met een diepe duik in de praktijk. Op een bijzonder laagdrempelige manier laten de schrijvers je zien, voelen en ervaren wat de verschillende stadia van ACT zijn, hoe je deze in je eigen leven kunt toepassen en vooral: hoe je deze prachtige technieken vervolgens kunt gebruiken in je werk als professional. Stukjes theorie worden afgewisseld met hapklare brokken praktijk. Het boek is makkelijk leesbaar en er worden zoveel mogelijk praktisch toepasbare instructies gegeven. Het programma is speels en maakt veel gebruik van metaforen, die ondersteund worden door prachtige illustraties. Het tweede gedeelte van het boek staat in het teken van diagnostiek.

Met behulp van testen, tips en tools krijg je alles wat je nodig hebt aangereikt om ACT op een professionele, wetenschappelijk verantwoorde wijze toe te passen. Via deze website kun je vervolgens naar hartenlust allerlei extra’s, handouts en achtergrondinformatie downloaden.

In dit boek neemt Gijs Jansen je mee naar het hart van Acceptance and Commitment Therapy (ACT). In duidelijke taal en met de nodige humor, word je uitgenodigd om dit gedachtegoed tot in je tenen te gaan ervaren. Je zult ontdekken hoe een ACTtherapeut denkt en redeneert, en hoe je deze denkwijze direct kunt omzetten in therapeutische interventies.

How to ACT is bedoeld als een verdieping op de bestaande basisliteratuur over ACT. Je leert stap voor stap over Relational Frame Theory (RFT), gedragsanalyse en de verschillende processen binnen deze therapievorm. Hierna ben je klaar om procesgericht te gaan werken. Dat betekent dat je direct leert in te spelen op de voorzetjes van cliënten.
Gesteund door een enorme hoeveelheid online materiaal – audio-opnames, video-demonstraties, afbeeldingen, modellen enhand-outs – krijg je alles in handen om ACT op topniveau te gaan toepassen.

Als je maar hard genoeg positief denkt, dan zal alles uiteindelijk goed komen. Is dat wel zo? Wat als je het omdraait?

Moeilijke gedachten, gevoelens en omstandigheden zitten in het basispakket van het leven. Het is de kunst om er slim mee om te gaan. Hoe zou het zijn om niet meer te vechten of vluchten voor angst en pijn? Dat je mag denken wat je denkt, mag voelen wat je voelt en mag zijn wie je bent?

Met dit boek krijg je de beste ACT-technieken en oefeningen aangereikt waarmee je meer uit je leven kunt halen. Gijs Jansen gebruikt hiervoor de nieuwste inzichten uit de Positieve Psychologie. Op zijn eerlijke, persoonlijke en humorvolle manier moedigt hij je aan om lichter te leven.